سوفياسوفيا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 17 روز سن داره

دنياي سوفي Sophie's World

ويژگيهاي سه سالگي

1393/11/6 8:55
نویسنده : محمد رضا
222 بازدید
اشتراک گذاری

دختر من اين روزها كه تقريبا 39 روز ديگه سه سالش تموم ميشه تمام ويژگيهايي كه در مورد يك كودك سه ساله ميخوانيم و ميشنويم را به حد نرمال دارد. ويژگيهاي رفتاري كاملا مرتبط با اين سن..از جمله: پرخاشگري، سلطه طلبي، لجبازي، پرجنب و جوش، يك جا بند نشو، علاقه به قصه گفتن و شنيدن، غير قابل كنترل، متكي به راي، استقلال طلب، علاقه به اتاق خود، علاقه به تزئين كردن اتاق خود، علاقه به دستشويي رفتن بدون كمك ديگران، علاقه به پوشيدن لباس دلخواه، علاقه به لاك زدن ناخن پا، علاقه به با هر چي مخالفت كردن، علاقه به قصه شنيدن موقع خواب، علاقه به شعرخواني و دكلمه خواني..شخصي كردن اشياء..خيالي بازي كردن( توگرگ و من بره...تو گراز و من خوك...تو معلم و من دانش آموز...تو مامان فلاني و من مامان فلاني...تو شير و من خرگوش..) ميخواهد شخصيت مثبت باشد.ميخواهد برنده باشد..هميشه.! از ويژگيهاي ديگر: علاقه به پرت شدن به بالا..همبازي داشتن( كمتر علاقه به انفرادي بازي كردن)..خودخواهي..خودخواهي( همه چيز رو براي خود خواستن)..علاقه به بدون كمك غذا خوردن..علاقه به مقاومت كردن در برابر خواسته هاي ديگران..علاقه به تقليد..تقليد..تقليد از كلمات و جملاتي خصوصا به زبان بومي ميشنود..تقليد از رفتاراي والدين..تقليد از خواندن..راستي يادم رفت بازي با گوشي موبايل...البته زود خسته ميشود از بازي خوشبختانه.! شايد به خاطر اينه كه جز يك بازي (Uface) كه به آن مسلط است به ديگر بازيها مسلط نيست....كلا بكارگيري Smart Phone به نحو عالي...گاهي اين روزها اينقدر مشغول بازي ميشه كه ازدستشويي رفتن طفره ميره و نهايتا منجر به خرابكاري ميشه.. شبها هم معمولا قبل از خواب يه ليوان آب نوش جان ميكنه كه اگه بعد از يكي دو ساعت دستشوئيش نبري معمولا منجر به خرابكاري ميشه!! تا بعد

پسندها (1)

نظرات (0)