سوفياسوفيا، تا این لحظه: 12 سال و 26 روز سن داره

دنياي سوفي Sophie's World

ده (10) پيش بيني در مورد جهان در سال 2050( سالي كه سوفي 38 ساله است)

1393/9/12 10:53
نویسنده : محمد رضا
282 بازدید
اشتراک گذاری

موسسه تامسون رویترز 10 پیش بینی در مورد وضعیت جهان در سال 2050 ارائه کرده است که کوانتومی شدن اطلاعات، گواهینامه خلبانی حق عبور جوانان،پیشگیری از دیابت نوع یک و دیجیتالی شدن همه امور از جمله آنهاست.

به گزارش ایرنا از ساینس، پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز در گزارش جدیدی خود 10 پیش بینی در مورد جهان در سال 2050 ارائه داده است که در زیر به آنها اشاره شده است.

1. کاهش زوال عقل

بر اساس این گزارش، در سال 2050 با انفجار جمعیتی افراد بالای 80 سال مواجه خواهیم شد و بودجه تحقیقاتی علمی بیشتر و بیشتری صرف مشکلات این افراد می شود و زوال عقل آنها کاهش خواهد یافت.

2. خورشید بزرگترین منبع انرژی در سیاره زمین خواهد بود

بر اساس این گزارش در سال 2050، روش های جمع آوری، ذخیره سازی و تبدیل انرژی خورشیدی به قدری پیشرفته و کارآمد می شوند که خورشید به منبع اصلی انرژی در سیاره ما تبدیل می شود.

3. دیابت نوع یک قابل پیشگیری خواهد بود

اصلاح ژنوم انسان به یک واقعیت تبدیل می شود و این امر پیشگیری از ابتلا به بیماری های مانند دیابت یک را امکان پذیر می سازد.

4. پایان کمبود مواد غذایی

به لطف بروز پیشرفت ها در فناوری های روشنایی و روش های تصویر برداری به همراه اصلاح ژنتیکی گیاهان زراعی، کمبود مواد غذایی و نوسانات قیمت مواد غذایی به تاریخ می پیوندد.

5.آغاز حمل و نقل برقی هوایی

مهندسی هوا فضا سبک و فناوری های جدید باتری، حمل و نقل وسایل نقلیه الکتریکی را در روی زمین و در هوا میسر می سازد.

هواپیما میکرو تجاری برای سفرهای هوایی کوتاه مدت در آسمان پرواز خواهند کرد.

از آنجایی که این هواپیماهای جدید قادر به پرواز و فرود در فضاهای بسیار کوچکتر هستند، گرفتن گواهینامه خلبانی حق عبور جدیدی برای جوانان در قرن 21 می شود.

6. همه چیز دیجیتالی خواهد شد

بر اساس این گزارش در سال 2050، همه چیز از ماشین ها و خانه هایی که به هر آرزوی انسان پاسخ می دهند تا لوازمی که برای خود فکر می کنند و مناطق جغرافیایی به هم پیوسته، به صورت دیجیتالی هدایت خواهند شد.

تصور روزی که کل قاره آفریقا کاملا به صورت دیجیتالی متصل شده باشد در سال 2050 محقق می شود.

7. بسته بندی مبتنی بر نفت به تاریخ می پیوندد

در سال 2050 بسته بندی ناشی از سلولز که 100 درصد زیست تخریب پذیر است معمول خواهد شد و دیگر اثری از بسته بندی مبتنی بر نفت (محصولات مانند کیسه های پلاستیکی) نخواهد بود.

8. درمان سرطان، عوارض جانبی سمی بسیار کمی خواهد داشت

ساخت دقیقتر داروها، اتصال به پروتیین های خاص و استفاده از آنتی بادی ها، مکانیزم عمل دقیق تری ارائه می دهد، بطوری که اثرات ناتوان کننده مواد شیمیایی سمی را بر بیماران به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

9.نقشه برداری DNA در هنگام تولد رایج می شود

تکامل فناوری نانو، به همراه فناوری های گسترده تر «داده بزرگ» (ˈBig Data) که اطلاعات افراد مختلف را ترکیب می کند باعث می شوند که نقشه برداری دی.ان.ای در هنگام تولد عادی و تبدیل به بخشی از معاینه پزشکی شود. این موضوع شناسایی بیماری ها را در بدو تولد میسر می سازد.

10. رواج انتقال اطلاعات کوانتومی

اگر چه در سال 2050 انسان هنوز نمی تواند از طریق فضا اقدام به انتقال اطلاعات کند، اما سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه انتقال اطلاعات کوانتومی صورت می گیرد و این موضوع به امری عادی تبدیل می شود

پسندها (1)

نظرات (0)