سوفياسوفيا، تا این لحظه: 12 سال و 26 روز سن داره

دنياي سوفي Sophie's World

ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم موجيم كه آسودگي ما عدم ماست كليم كاشاني

1397/5/21 13:47
نویسنده : محمد رضا
24,120 بازدید
اشتراک گذاری

تصميم گرفتم من بعد بنويسم يعني شروع كنم به نوشتن و ترديد و دو دلي را به كناري بگذارم. تجربه كردم اينكه هر وقت شروع به نوشتن كردم، ذهن فعال شد و نوشتم آنچه را كه بايد مينوشتم و خوشحال از اينكه آنچه را كه خواستم را نوشتم.

دخترم و پسرم

امروز به شما توصيه ميكنم كه زندگي را به تمام معنا زندگي كنيد. مهربان باشيد و بسيار هم جدي. از نظر جسمي هميشه آماده باشيد كه اين آمادگي تمرين و تلاش هر روزه مي طلبد.

براحتي بتوانيد نه بگوئيد ..بدون شك و ترديد. يعني آنچه را كه نمي پسنديد و تمايلي بهش نداريد ترديدي براي به كنار نهادنش نداشته باشيد. البته براي تشخيص اينكه به چه و كه بايد نه بگوئيد بايد بخوانيد و بخوانيد و بخوانيد...

چند روز پيش هنگام برگشتن از باشگاه تكواندو سوفي خانم، احساس كردم سوفي از عملكردش در باشگاه راضي نيست..درمورد اينكه زندگي مثل كوهنوردي است صحبت كردم كه البته سوفي هم به خوبي بحث رو همراهي ميكرد ..گفتم براي رسيدن به قله بايد هم سرازيري را تجربه كني و هم سربالايي را ..اگه امروز خسته اي و عملكرد خوبي نداشتي، اين را همان سربالايي بدان كه بعدش سرازيري است..فقط بدان كه بايد ادامه بدي تا به سرازيري و محل امن و امان برسي و بازهم بايد منتظر سربالايي بعدي و....تا رسيدن به قله..

قله هاي زندگي را يكي پس از ديگري بايد پشت سر بگذاري و ميداني كه همين فلسفه زندگي و بودن است.

فتح قله يعني آرامش درون و آرامش درون يعني پاسخ به فلسفه هستي ..ما آمده ايم كه حركت كنيم و تا حركت ميكنيم، هستيم:

ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم                            موجيم كه آسودگي ما عدم ماست.

اگر آرام بگيريم يعني ديگر نيستم، مثل موجي كه تا حركت دارد موج است و .....

دختر و پسرم:

دوست دارم درس خوندنتون جزئي از زندگيتون باشه نه همه زندگيتون

دوست دارم ورزش كردن تيكه بزرگي از زندگيتون باشه.

دوست دارم حتما كوهنوردي تو برنامه زندگيتون باشه.

دوست دارم كشاورزي رو تجربه كنيد

دوست دارم تو يه رشته ورزشي حرفه اي بشيد و مسابقات جهاني رو تجربه كنيد. برد يا باخت خيلي مهم نيست. ولي دوست دارم از تمام توانتون استفاده كنيد.

دوست دارم تنبل نباشيد. دست از تلاش برنداريد.

دوست دارم مطالعه كنيد ..از فلسفه و تاريخ و ادبيات . زياد زياد البته در كنار رياضيات و فيزيك

دوست داشتم حتي شده بصورت آماتور پيگير مطالب مرتبط با كيهان و كهكشان ها باشيد.

دوست دارم مسافرت بريد و از مناظر طبيعي روي كره زمين حتما ديدن كنيد.

 و دوست دارم قله زندگيتون اين باشه كه خودتون و استعدادتون و ظرفيت ذهني و جسمي تون رو بشناسيد و سعي كنيد كه نهايت استفاده رو ازين ظرفيتها ببريد . يعني نزاريد استعدادتون به هرز بره و بدانيد كه هر كدام از ما در دنيا تك و منحصر به فرد هستيم و هيچكي مثل ما نيست بنابراين ميتوانيم حد اقل در يك رشته خود خودمان را به نمايش بگذاريم و در واقع نمايشگر قدرت خداوند بشويم در آن رشته خاص مثل بسياري از ورزشكارا..دانشمندا..نقاشا..خواننده ها..رقصنده ها..بازيگرا..محقق ها..سخنورا..سياستمدارا..فرمانده ها..پليسا..كاراگاها..نوازنده ها..نجارا..مهندسا..طراحا..پزشكا..معلما..مديرا..فضانوردا..خلبانا..مخترعها..مكتشف ها..و .......

ما هم بايد كمكتون كنيم

ما هم بايد همراهيتون كنيم..ازخود گذشتگي كنيم..استعداد يابي كنيم..انگيزه بديم  مطالعه كنيم و .....

تا بعد

 

پسندها (1)

نظرات (0)